Πρώτος βασιλιάς της Παλλήνης κατά την μυθολογία ήταν ο Πάλλα,. o αδελφός του πανίσχυρου Αιγέα, του βασιλιά της Αθήνας και επομένως θείος του Θησέα, του διαδόχου του θρόνου των Αθηνών. Όταν ο Θησέας πήγε στην Κρήτη να αντιμετωπίσει τον Μινώταυρο κανείς δεν ήλπιζε ότι θα γύριζε ζωντανός, επομένως ο Πάλλας πίστευε ότι αυτός θα ήταν ο επόμενος βασιλιάς της Αθήνας. Ο Θησέας όμως γύρισε και ο Αιγέας από παρεξήγηση ως γνωστόν έπεσε στα νερά της θάλασσας και βάφτισε το Αιγαίο πέλαγος με το όνομά του.
Ο Πάλλας που είχε πιστέψει ότι θα γινόταν βασιλιάς της Αθήνας δεν μπορούσε να συμβιβαστεί με την πραγματικότητα, γι’ αυτό μαζί με τους 50 γιους του, τους Παλλαντίδες, πολέμησε τον Θησέα για να του πάρει το θρόνο, αλλά ο Θησέας τον νίκησε κι έτσι ο Πάλλας παρέμεινε άρχων της Παλλήνης, δίνοντας το όνομά του στην πόλη μας και έτσι έχουμε «Πάλλας (με δύο λάμδα) – Παλλήνη – Παλλάς Αθηνά – Ναός Παλληνίδος Αθηνάς Παλάνα και με την παραφθορά Μπαλάνα». Όλα έχουν την ίδια ρίζα.
Ο συμπατριώτης μας στρατηγός, δημοτικός σύμβουλος και επίτιμος πρόεδρος του Συλλόγου μας κ. Ιωάννης Οικονόμου έχει συγγράψει ένα αξιολογότατο ιστορικό βιβλίο, το μόνο που έχει κωδικοποιήσει την ιστορία της Παλλήνης από αρχαιοτάτων μέχρι και των τελευταίων χρόνων της. Μπορεί κανείς να βρει πολύτιμα στοιχεία για την πόλη μας με μεγάλη ακρίβεια, αφού ανατρέχει σε βιβλιογραφία 72 τουλάχιστον συγγραφέων (αρχαίων και νεότερων) και θεωρείται ένα μοναδικό επιστημονικό ντοκουμέντο. Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Οικονόμου για τα 5-6 χρόνια που διέθεσε με πολύ ζήλο ανατρέχοντας σε βιβλιοθήκες και άλλες πηγές ώστε να μας προσφέρει τόσο γλαφυρά την ταυτότητα της πόλης μας.
Μετά όμως από την προϊστορία και την μυθολογία ερχόμαστε σε ιστορικά πλέον γεγονότα, που έχουν την σφραγίδα του Ηρόδοτου και άλλων αρχαίων ιστορικών.
Η πιθανότερη θέση που ήταν κτισμένη η πόλη βρίσκεται λίγο δυτικότερα από δω και θα μπορούσαμε να την σκεφτούμε μεταξύ Μπαλάνας, Σταυρού και Κάντζας. Δυστυχώς δεν έχει ακόμα τουλάχιστον αποκαλυφθεί ο λαμπρός ναός της Παλληνίδος Αθηνάς που σε πολλά ιστορικά κείμενα αναφέρεται με θαυμασμό. Εντοπίζεται όμως από τις τελευταίες ανασκαφές της Αττικής Οδού στην περιοχή του Σταυρού και μάλιστα κοντά στην οδό Κλεισθένους.
Οι αρχαιολόγοι δικαιολογούν αυτή την θέση, διότι αποτελεί σταυροδρόμι μεταξύ Γαργηττού – Μενιδίου – Αθηνών – Μεσογείων, καθότι η Παλλήνη πάντα αποτελεί κόμβο όλων αυτών των περιοχών όπως και σήμερα γεγονός που εξηγεί και τον κατακερματισμό από τους μεγάλους δρόμους. Οι ανασκαφές για την δημιουργία της Αττικής Οδού και τα συνεργεία αρχαιολόγων που ακολούθησαν, επιβεβαιώνουν την αρχαιολογική αξία της περιοχής μας, με ευρήματα και κτερίσματα καθ’ όλο το μήκος της δυτικής σημερινής Παλλήνης, εκεί που πιθανολογείται η θέση της αρχαίας πόλης και εξ όσων γνωρίζουμε τα ευρήματα αυτά συσσωρεύθηκαν κατ’ αρχήν στο εργοστάσιο του Καμπά και εν συνεχεία αποθηκεύτηκαν σε αποθήκες του Πειραιά με άγνωστη την τύχη τους.
Το 425 π.χ. ο Αριστοφάνης ανέβασε την κωμωδία του «Αχαρνής». Σ’ ένα χορικό του αναφέρεται και στην Παλλήνη, όπου ο χορός σε μετάφραση λέει «Εμπρός! Αυτόν τον άνθρωπο στο χέρι πια να βάλουμε κι ως την Παλλήνη ας τρέξουμε να στήσουμε παγάνα…κλπ.».
0 σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα λογοκρίνονται ή και θα διαγράφονται. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση...