Η αυτονόμηση του Λυκείου από τις εισαγωγικές και οι νέες πανελλαδικές Παλλήνη Press | Ανθούσα-Γέρακας-Παλλήνη | Το πρώτο blog της πόλης !!!
ΚΑΡΠΟΥΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ: Λογιστικές και Φοροτεχνικές Εργασίες - Φειδιππίδου 20 Παλλήνη - Τηλ: 210 6664218 - http://k-taxis.gr/..."

Η αυτονόμηση του Λυκείου από τις εισαγωγικές και οι νέες πανελλαδικές

Written By Παλλήνη Press on Τρίτη 13 Αυγούστου 2013 | 2:12 μ.μ.


Η αυτονόμηση του Γενικού Λυκείου από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ τίθεται για μία ακόμα φορά ως στόχος της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, αλλά οι διατάξεις του νομοσχεδίου για την «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» είναι πιθανό να προκαλέσουν παράλληλα έξαρση της παραπαιδείας. Κι αυτό διότι για την είσοδο στις πανεπιστημιακές σχολές θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των απολυτηρίων και των τριών τάξεων του Λυκείου.

Ακόμη, η πρόβλεψη ότι το 50% των θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις θα προέρχεται από τράπεζα θεμάτων και θα επιλέγεται με κλήρωση σε πανελλαδικό επίπεδο (το υπόλοιπο 50% των θεμάτων θα διαμορφώνεται από τον διδάσκοντα καθηγητή) φαίνεται να εντείνει τον «βαθμό δυσκολίας» των εξετάσεων αυτών.

Η δυσκολότερη αποφοίτηση από το Γενικό Λύκειο αναμένεται να ενισχύσει τη ροή μαθητών προς την επαγγελματική εκπαίδευση, που αναδιαμορφώνεται ώστε να οδηγεί σε πτυχία ειδικοτήτων. Η αυτονόμηση του Γενικού Λυκείου από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ – ΤΕΙ τίθεται για μία ακόμα φορά ως στόχος, αλλά οι διατάξεις του νομοσχεδίου για την «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις» μπορεί να προκαλέσουν νέο γύρο έξαρσης της παραπαιδείας και μάλιστα από την Α΄ Λυκείου.

Ο λόγος είναι ότι στην τελική βαθμολογία για την είσοδο στις πανεπιστημιακές σχολές θα συνυπολογίζονται εκτός από τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων και οι βαθμοί των απολυτηρίων και των τριών τάξεων του λυκείου. Βεβαίως, θα συμμετέχουν με διαφορετικό συντελεστή. Συγκεκριμένα, ο βαθμός της Α΄ Λυκείου θα πολλαπλασιάζεται με το 0,5, της Β΄ Λυκείου με το 0,7 και της Γ΄ Λυκείου με το 0,9. Στη συνέχεια θα αθροίζονται και θα διαιρούνται με το τρία.

Παρά τον διαφορετικό συντελεστή, είναι φανερό ότι τα παιδιά που επιθυμούν να περάσουν στο πανεπιστήμιο και ειδικά στα τμήματα με αυξημένη ζήτηση θα στραφούν στη συλλογή βαθμών σε όλα τα μαθήματα από την Α΄ Λυκείου. Κοινώς στη βαθμοθηρία, με την παραπαιδεία να είναι ο δίδυμος αδελφός της.

Την τάση αυτή ενδέχεται να δυναμώσει και ο νέος χαρακτήρας των προαγωγικών εξετάσεων στις τάξεις του λυκείου. Το γεγονός ότι το 50% των θεμάτων στις εξετάσεις αυτές θα προέρχεται από τράπεζα θεμάτων και θα επιλέγεται με κλήρωση σε πανελλαδικό επίπεδο (το υπόλοιπο 50% των θεμάτων θα διαμορφώνεται από τον διδάσκοντα καθηγητή) φαίνεται να ενισχύει τον «βαθμό δυσκολίας» των προαγωγικών εξετάσεων.

Για την υπεράσπιση της γενικής παιδείας, που συνήθως πλήττεται από τη μονοστοχία των εξετάσεων, το νομοσχέδιο ορίζει την Α΄ Λυκείου ως «τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας». Στην πρώτη τάξη του Γενικού Λυκείου κυριαρχούν απόλυτα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας (33 στις 35 ώρες και δύο ώρες μάθημα επιλογής). Στη Β΄ Τάξη του Γενικού Λυκείου τα μαθήματα γενικής παιδείας καταλαμβάνουν 30 διδακτικές ώρες την εβδομάδα, ενώ οι μαθητές πρέπει να επιλέξουν μεταξύ δύο Προσανατολισμών (Ανθρωπιστικών ή Θετικών Σπουδών), που καλύπτουν τις υπόλοιπες 5 ώρες.

Η Γ΄ Λυκείου θα έχει εβδομαδιαίο πρόγραμμα 32 ωρών, που περιλαμβάνει 12 ώρες μαθημάτων γενικής παιδείας, ενώ οι υπόλοιπες ώρες καλύπτονται από τις Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού. Στη Γ΄ Λυκείου οι Προσανατολισμοί γίνονται τρεις: Ανθρωπιστικών, Θετικών και Οικονομικών – Πολιτικών – Κοινωνικών Σπουδών. Ο Προσανατολισμός των Θετικών επιστημών έχει ένα παρακλάδι, που αφορά τις επιστήμες Υγείας (σε αυτό αντί για Μαθηματικά διδάσκονται Βιολογία), ενώ ο Προσανατολισμός των Κοινωνικών Σπουδών έχει το παρακλάδι των Παιδαγωγικών Σχολών, στις οποίες διδάσκεται Ιστορία αντί για Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες και Αρχές Φυσικών Επιστημών αντί για Οικονομία και Διοίκηση.

Εξοργισμένοι από το «νέο λύκειο» είναι οι εκπαιδευτικοί της Πληροφορικής. Σε επιστολή που υπογράφουν καθηγητές Πληροφορικής τονίζεται: «Κάτι τέτοιο βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση τόσο με τις ανάγκες της πολιτείας και της οικονομίας όσο και με το πνεύμα αλλά και τη φιλοσοφία του καιρού μας, που επιβάλλουν την καταπολέμηση του πληροφορικού αναλφαβητισμού. Η επιστήμη της Πληροφορικής οφείλει να εδραιώσει τον χώρο της στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια) και όχι να υποβαθμίζεται σε αυτήν».

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια με υβριστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο θα λογοκρίνονται ή και θα διαγράφονται. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση...